Nous sommes actuellement le 06 Juil 2026, 13:30

Le fuseau horaire est UTC-5 heures [Heure d’été]

Publier un nouveau sujet Répondre au sujet  [ 4 message(s) ] 
Auteur Message
MessagePublié: 04 Mai 2005, 01:36 
Hors-ligne
A réponse à tout!
A réponse à tout!

Message(s) : 3070
Alors voilà il s'agit d'une étude pour le moins originale et surprenante que j'ai trouvée amusante (quoiqu'un peu inquiétante à la limite) :P

La voici ->

Citer:
Ugly Children get less parental attention
By NICHOLAS BAKALAR

Published: May 3, 2005

Parents would certainly deny it, but Canadian researchers have made a startling assertion: parents take better care of pretty children than they do ugly ones.

Researchers at the University of Alberta carefully observed how parents treated their children during trips to the supermarket. They found that physical attractiveness made a big difference.

The researchers noted if the parents belted their youngsters into the grocery cart seat, how often the parents' attention lapsed and the number of times the children were allowed to engage in potentially dangerous activities like standing up in the shopping cart. They also rated each child's physical attractiveness on a 10-point scale.

The findings, not yet published, were presented at the Warren E. Kalbach Population Conference in Edmonton, Alberta.

When it came to buckling up, pretty and ugly children were treated in starkly different ways, with seat belt use increasing in direct proportion to attractiveness. When a woman was in charge, 4 percent of the homeliest children were strapped in compared with 13.3 percent of the most attractive children. The difference was even more acute when fathers led the shopping expedition - in those cases, none of the least attractive children were secured with seat belts, while 12.5 percent of the prettiest children were.

Homely children were also more often out of sight of their parents, and they were more often allowed to wander more than 10 feet away.

Age - of parent and child - also played a role. Younger adults were more likely to buckle their children into the seat, and younger children were more often buckled in. Older adults, in contrast, were inclined to let children wander out of sight and more likely to allow them to engage in physically dangerous activities.

Although the researchers were unsure why, good-looking boys were usually kept in closer proximity to the adults taking care of them than were pretty girls. The researchers speculated that girls might be considered more competent and better able to act independently than boys of the same age. The researchers made more than 400 observations of child-parent interactions in 14 supermarkets.

Dr. W. Andrew Harrell, executive director of the Population Research Laboratory at the University of Alberta and the leader of the research team, sees an evolutionary reason for the findings: pretty children, he says, represent the best genetic legacy, and therefore they get more care.

Not all experts agree. Dr. Frans de Waal, a professor of psychology at Emory University, said he was skeptical.

"The question," he said, "is whether ugly people have fewer offspring than handsome people. I doubt it very much. If the number of offspring are the same for these two categories, there's absolutely no evolutionary reason for parents to invest less in ugly kids."

Dr. Robert Sternberg, professor of psychology and education at Yale, said he saw problems in Dr. Harrell's method and conclusions, for example, not considering socioeconomic status.

"Wealthier parents can feed, clothe and take care of their children better due to greater resources," Dr. Sternberg said, possibly making them more attractive. "The link to evolutionary theory is speculative."

But Dr. Harrell said the importance of physical attractiveness "cuts across social class, income and education."

"Like lots of animals, we tend to parcel out our resources on the basis of value," he said. "Maybe we can't always articulate that, but in fact we do it. There are a lot of things that make a person more valuable, and physical attractiveness may be one of them."
http://www.nytimes.com/2005/05/03/health/03ugly.html

Disons que ça détruit en quelque sorte le mythe qui veut que "nos enfants sont toujours les plus beaux, les plus fins, les plus intelligents"...

Ça démontre le très grand niveau de superficialité de certains parents 8O

Répondre en citant  
MessagePublié: 04 Mai 2005, 07:46 
Hors-ligne
Référence
Référence

Message(s) : 5834
myxomatosis a écrit:

On joue souvent à l'autruche, mais on doit s'avouer que l'humanité est généralement superficielle.

À l'embauche, si on a le choix entre 2 personnes de compétences égale, celle qui sera plus atirante aura d'autant plus de chances que le poste demande a interagir avec le public. Il y a aussi le code vestimentaire. Tentez de trouver un employé oeuvrant dans un cabinet d'avocat réputé qui est constamment en jeans et en t-shirt. Des exemples il y en a des tonnes !

Répondre en citant  
 Sujet du message:
MessagePublié: 04 Mai 2005, 14:59 
Hors-ligne
Toujours là!
Toujours là!

Message(s) : 1210
C'est certain mais il ne faut pas oublier qu'à la base, l'humain est animal. L'homme à une intélligence et un instinct et cette article reflète l'instinct de l'humain qui préfère les gens plus beau donc les enfant plus beau.

Répondre en citant  
MessagePublié: 04 Mai 2005, 17:50 
Hors-ligne
A réponse à tout!
A réponse à tout!

Message(s) : 3535
Jump a écrit:
myxomatosis a écrit:

On joue souvent à l'autruche, mais on doit s'avouer que l'humanité est généralement superficielle.

Je suis né « chauve » et je le suis toujours aujourd'hui, heureusement j'ai su compenser par autre chose 8) ... :lol:

J'ai sans doute eu de bons parents...et j'espère en être autant pour mes enfants...

On sous-estime le bon jugement des gens qui savent apprécier les autres en mettant de côter les différences physiques (personne n'est parfait) pour reconnaître l'apport et la personnalité de chacun. 8) tout en rendant hommage à la beauté de plusieurs d'entre nous...heureusement cela ne s'arrête pas là...

J'ai vu des amis et parents se battrent et mettre tous leurs efforts et leurs ressources nécessaires pour donner les meilleurs soins ou la meilleure qualité de vie à leur enfant malade ou handicapé...ton enfant demeure ton enfant... que ce soit par responsabilité ou simplement...par amour.

Si nous étions tous semblable la vie ne pourrait que se comparer qu'à un grand étalage de « boîtes de conserve »...alors vive la différence :!: que l'on soit laid ou beau, avec nos particularités physiques ou nos petits défauts, peu importe la race, il reste au moins le charme et la personnalité de chacun...C'est notre monde et c'est tant mieux ainsi.

Un jour Marilyn Monroe rencontrant Albert Einstein lui offrit tous ses charmes en lui disant « Ma beauté et votre génie mis ensemble donneraient sans doute le plus bel enfant et le plus intelligent au monde » Il lui répondit alors: Ce pourrait être aussi le contraire...» :lol:

P.s.: C'était mon éditorial pour ce mois, excusez moi :!:

Salut :!:

Répondre en citant  
Publier un nouveau sujet Répondre au sujet  [ 4 message(s) ] 

Le fuseau horaire est UTC-5 heures [Heure d’été]