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MessagePublié: 14 Juil 2006, 17:02 
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J'ai arrete de jouer a WoW parce que c'etait rendu au point ou il fallait que je prenne un rendez-vous pour etre avec ma blonde. :(

Je suis un accro des jeux et je suis dans une impasse... y'a pu rien qui me donne le "Wow c'est bin cool" que j'avais avant.

Bref, CoH a l'air tres bien parce qu'on peut arreter quand on veut et le maximum de temps dans une "grosse" mission est du genre 8-9 heures. (ce que j'ai lu)

Avec ma fille qui va naitre bientot je vais etre ENCORE PLUS "casual".
Je joue beaucoup meme deja mais les raids de 40 personnes, les attentes de 30 minutes avant de juste pouvoir "entrer" dans le jeu c'est vraiment poche (et je ne parle pas du LAG oh simplement omnipresent - WoW).

Je lis les reviews sur le net et ca a l'air tres bien.

Petites question donc:
J'achete le jeu et je l'installe, les patchs sont inclus right ? Ou vaisje les prendre ? Vais-je etre dans un serveur "vide" parce que tout le monde sont rendu "loin" ? Vais-je voir les "villains" de CoV ? (je sais qu'il faut avoir les 2 installe) -> en fait est-ce que je manque beaucoup si j'installe seulement CoH ?

Merci encore et dis moi quel serveur tu joues ainsi que l'heure -> j'essairai d'y etre. :P

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MessagePublié: 17 Juil 2006, 14:39 
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Salut, oui les taskforces (série de mission) prennent en général quelques heures et sinon la majorité des missions normales prennent entre 10min et 1h gros max.

Je ne suis pas à jour dans la version retail (la version du jeu vendu dans les magasins). Si je parle par expérience, j'ai les deux jeux CoH et CoV. Quand je vais l'installe avec CoH je download une patch de quasiment 2gig, et ce n'est pas le cas si j'installe avec CoV (plus récent).

Il y a un dixaine de serveur seulement et donc tu ne seras jamais seul. Je te conseille Freedom c'est le plus populaire, sinon Virtue.

Concernant les installations si tu n'as que CoH, oui je crois que tu manques bcp de chose incluant les bases (supergroup base), bcp de pieces de costume cool et des effets visuelles. Cela dit, avoir CoH suffit amplement et je ne crois pas que tu pourras faire du PvP ou partager des missions avec des vilains si tu juste CoH mais je peux me tromper.

voilà.

Je joue rarement ces temps-ci, mais tu as plus de chance de me voir le mercerdi soir sur freedom. essaie avec le hero mustang.

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MessagePublié: 18 Juil 2006, 16:14 
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Je suis sur Triumph... c'est bien cool comme jeu.

Mes critiques sont:

Positif - tres facile a jouer et tres rapide, apprentissage rapide des cles. Ville tres grande et beaucoup de "monstes" avec qui se battre. Effet graphiques impressionnant. Combat tres impressionant et immersion dans le monde se fait tres bien.

Negatif - simple missions (trop). battre x monsters dans x buildings. Repetition des types de monstres. Effets sonore manquant ou non a jour. La musique j'aimerais bien qu'elle soit la tout le temps et non seulement en changeant de zone. Camera un peu bizarre (ne suit pas ou suit tres mal) et "inversee"?!?
Trop de "solo" ... ou bien trop dur "solo". On tourne en rond parce qu'on a pas assez de missions et on fait juste essayer de bucher des mobs autours (qui peuvent etre soit trop facile ou trop dur)

Bref, j'aime bien et je suis curieux de voir mes pouvoirs.... surtout les plus puissant !

8)

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MessagePublié: 19 Juil 2006, 13:00 
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Double XP Weekend!!! (22-23juillet)
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Heroes and Villains, prepare to experience our first ever Double XP weekend event! The rules are simple. Hero and Villain characters will receive double the XP for all of their accomplishments in the game



cool :)

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MessagePublié: 21 Juil 2006, 17:37 
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C'est dommage... je travaille :s

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MessagePublié: 15 Août 2006, 11:28 
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Salut,

Des informations sur Issue 8 – To Protect and Serve qui sortira cet automne pour CoH et CoV ont été dévoilés par les développeurs ainsi que certains autres petits évenement à venir. Voici le résumé d’un entrevu executé par les gars de wootradio.

Citer:

This is the list of highlights from the entire show. Not all of these items pertain to Issue 8.
1. another double xp event before the end of the year.

2. Another Halloween Event this year, bringing back original elements as well as add some "special treats" and get new contacts. The new treats can be traded into contacts and receive a new reward that hasnt been given out before.

3. (training room patch discussed) Empowerment stations buffs didnt stack as intended, so since it doesnt work that way, they now last 60 minutes, replacing non stacking.

4. Possible all decorative rooms going down to 50k, if not 50k, they will go down in cost.

5. Issue 8 expect a possible RENT system change. (one is possibly rent could be free if its a small enough plot)

6. COP Trail scheduled to be debuting before i8. Base raiding not being promoted yet due to lots of bugs, time in getting the systems worked out.

7. Lots of stuff planned for pocket D.

8. PLans to add bigger teleporters to hold more beacons. No ETA.

9. Fix has been made for players not receiving HO drop when encoutering Hamidon. Coming Soon to live!

10. Teleporting back to mission after rezing in base is a bug. But there is an auxillary item going in as well (when the fix is made) to allow
you teleport to the active mission as a choice.

11. Looking into possible teleport to front door to Icon!

12. So far no plans for teleport beacons into PVP zones due to balance issues and possible exploits.

13. Arenas bugs will be getting fixed as they come in, new feature in next issue is that Pocket D will receive arena terminals so that villain and heroes can battle easier.

ISSUE 8
14. Issue 8 Title: To Protect and Serve!

15. Invention system was scheduled for i8. Its a very big, detailed and scarey and moving it out of i8 to concentrate more directly on it.
if they worked on it, i8 would have been pushed back to next year. Some systems are done. It will probably come out in its own issue.

16. Rewards system: 1st veteran reward 3 months Trenchcoats on all characters. They are a back option, IE like a cape. There are veteran rewards planned for up to 3 years of subscription. (April)

17. Wings: an unlockable costume piece. Wings will move in flight. (very impressed with look of wings).

18. Jetpacks eventually coming down the road. (Flight options). Castle has made a zillion and will kill posi if he is asked to make one more.

19. starting with issue 8 each issue will build on itself regarding storyline wise. And when the "show drops" youll know. Plans are coming for zone wide events tied with storylines.

20. 5th Column: Their return is planned but not for this year.

21. Respecs as a veteran reward, new base items (comic cover art as posters for base).

22. New missions and contacts for 50+ contacts for issue 8, and adding more content for under used zones.

23. Possible to get into Rikti Ship, in the future?!

24. Jay has a lot of costume options, some are going into issue8. He is reading the forum every day! Someday he may get a red name.

25. Power customziation and effects of powers: Its very hard. Colors are "baked into" the powers. Its a huge effort, its not on a schedule, but it doesnt meant hat it cant jump onto a schedule.

26. Epic Archetypes: Incarnates? They are planned as an Epic, dont know when yet. They dont fit into the current storyline. It will be first Epic after Nictus for COV! Confirmed,
Nictus are confirmed as a lvl 50 villain Epic! They will be like warshades, but an evil version of a peacebringer, with some power tweaks.

27. Planned Box Expansion: It has been taken off the schedule as a paid expansion. They are going to please the player base by moving all the features from the paid expansion into free issues!
There fore the issues will maintain storylines that would have lead up to the free expansion. issue 9, 10, and 11 storylines planned for next year.

28. New high end villains for high end players.

Breaktime!

29. Rent may be based off plot size.

30. Plot costs are staying the same, to give Larger SG's long-term goals.

31. Posi has been investigating increasing SG's size. An Idea is if you have 5 alts, in a SG it would count as 1 slot fo the 75 in the SG rather than 5.

32. Adding arch villains as gladiators, but new thigns to do with Gladiators!

33. Dev Hosted PVP arena Events and giving a reward?: Possible. Idea, SG tournament, and last SG standing vs. Devs!

34. All out PVP zone without NPC's or debtless PVP zone coming?: removing threat of NPC's removes incentive, XP gain for example. But zone with no NPC's is possible idea.

35. Faultline, getting upgrade.

36. New badges coming, inlcuding veteran reward badges! Most badges are going to be focused out of combat. 2 new accolades coming into game, no ETA.

37. Paigon Poker is really exciting for Posi, nothing to do with the game. LOL

38. Minion customization is something they are not touching.

39. New powersets are still coming as it was planned for the expansion. They will be broken out into issues. He just needs to make them "cool"

40. Recluses SF: it is where the devs want it. Its meant to be hard and be proud when its completed. They recognize some AT's are better at it, but its the nature of the beast.
They have ideas on helping those AT's but nothing coming soon?

41. Stalkers and DOms not feeling useful in the Recluses SF: They believe it takes a player to know the weakness and strengths of teams, aand fit in to be used as best as possible.
As for stalkers they have awesome dmg right off the back, and players recognize to use them as their dmg drops off with DPS.

42. They are constantly monitoring all AT's.

43. moment of glory: Not sure if there are any plans coming for MOG. They keep data mining it and balance numbers it, but not sure if changes are coming.

44. Patch notes issues: people type them in. People make mistakes. They made changes to the process and hopefully it should be easier to not miss as much. They are doing their best.

45. Villain powersets moving over into Heroes? yes it is planned. Its somehting they can do quickly, but not sure when. There will be some hold backs for uniqueness but some can definitely work on heroes.

46. Buffs and debuffs are primarily assigned to their individual games. But first they would want to move certina powers over before working on buffs.

47. Tweaking bases to allow a 1 person SG, and allowing first plot to be rent free is better than redesigning base editor for apartment style housing for players.

48. Training room is the cross server PVP server :P

49. Windows in bases? He needs to convince art department that they can do it. But art says it isnt possible. its being looked at.

50. Anymore Mastermind sets coming? One more is coming, not animal based. Its 1 of 10 new powersets thats coming out next year. Posi says NO CLOWNS!

52. Villains turning heroes, heroes turning villains: they would like to see it happen, theres a lot of hurdles before implementing. Posi thinks its worth putting in but tey have to get past the tech hurdles.

53. Flashback: loves idea of flashback, but it takes away from altism. They understand that players have to make alts to see all the content, but iits a double edged sword.

54. Rewarding altism? comes with veteran rewards in a sense (ie permanent nemesis staff)

55. Jet pack on hero side coming like in Mayhem Missions.

56. Hazard zones coming in COV? probably not, but that doesnt mean Villains wont have access to hero hazard zones.

57. Server/character Transfers: something thats a priority, moving characters to other servers. Biggest hurdle is making sure its automated with no issues. Havent decided on pricing but will
most likely be a paid for transfer.

58. The war walls will begin to come down. The city council has decided they are not needed anymore. Happening in the very near future! Not sure where they will be coming down.

59. Will there be a TF like the Recluse SF? YES!

60. Will villains be able to raid hamidon? Undecided.

61. Hero/villain team up besides events? Yes.

62. More than 1 build type characters for PVE? Discussed ultimate enhancement slotting.

63. Defiance: Castle and Posi have talked about changes. They are looking into it.

64. Gladiators: choosing which gladiators they can fight, like a training? Yes, possibly in the form of a room in base. "danger room" type room for lack
of better words

65. Hercules Class titans: Hasnt seen a bug for it, and players should enter bugs in game for better understanding.



Bcp de petites choses mais rien comme tel pour les héros de haut niveau.. quelques nouvelles missions mais sans plus. Pas de nouvelles zones, pas de nouveautés pour les level 50. Bref.. on devra être encore patient...

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MessagePublié: 15 Août 2006, 20:37 
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Nice ! Quelques trucs ont attires mon oeil...

Appartment size SG ? hehe :D

New powersets ? :D

New contacts ? :D

... beaucoup de changements et pour le meme prix :)

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MessagePublié: 30 Août 2006, 10:20 
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MessagePublié: 07 Déc 2006, 18:30 
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Issue 8 To Protect and to Serve est sur les serveurs Live depuis une semaine . Je ne joue plus souvent mais je voulais vous le dire.

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MessagePublié: 19 Déc 2006, 03:10 
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Allo vu que j'ai laissé tombé WOW dernierement je voulais savoir deux trucs:

-COmbien le jeux coute par mois.

-Est-ce qu'il y a beaucoup de gens qui parle francais? Est-ce que les europeens jouent aussi sur les memes servers ou si c'est comme WoW il on leurs propres serveurs et l,on se retrouve avec un tas d'anglais qui se foutent de notre geule quand on a un peu de misere a parler leur langue?

Merci

Firehead


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MessagePublié: 19 Déc 2006, 10:05 
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le prix est pas mal partout le même. a un ou deux dollars par mois de différence.

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Il sera dur d'être fidèle
Ce mois-ci les filles sont si belles
D'ailleurs je ne le serai pas
Alors pourquoi s'casser la tête
La vie est une grande fête


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MessagePublié: 19 Déc 2006, 11:40 
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Il a principalement deux serveurs qui roules soit Freedom et Virtue. La communauté europeen est principalement sur leurs serveurs mais il y en a aussi sur tous les serveurs americains. Freedom est le plus populaire et tu auras plus de chance là. Le prix est le meme que wow environs.

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MessagePublié: 21 Déc 2006, 00:09 
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Je n'ai pas lu le topic en entier, mais est-il possible d'essayer City of Heroes sans l'acheter? (Un démo, quoi.)

Aussi, si j'achète CoH avec une boîte en français, le jeu peut-il être joué entièrement en anglais, comme Guild War qui avait une option pour choisir le langage si je me souviens bien? CoH semble devenir rare en magasin, et les seules boîtes que j'ai vues étaient en français...

_________________
Only two industries refer to their customers as "users" - drug dealers and computer companies.


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MessagePublié: 21 Déc 2006, 09:54 
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Pour le trial de 14 jrs, je ne sais pas si il est encore valide mais regarde là:
http://www.gamespot.com/p[...]ofheroes/index.html
Pour ta question de language, je pense que le jeu sera en francais. Il n'y a pas de voix dans le jeu, juste du texte alors ca change pas grand chose.

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MessagePublié: 23 Jan 2007, 14:31 
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Des infos sur Issue 9 : Breakthough

Citer:
Scheduled for release sometime during Spring 2007, Issue 9 "Breakthough" will introduce new depth and gameplay to the City of game setting. Players will be able to acquire and invent new toys through use of the Invention System in form of Salavage and Invention Recipes. Resulting items may be enhancements, costume pieces, powers, gadgets, and much more.

In addition, Wentworth's Fine Consignments will open up in Paragon City. Serving as auction houses, players will be able to buy and sell all manner of items. In the Rogue Isles, the placement of black market trucks will serve the same purpose, allowing villains to fence and buy their ill gotten goods.

Heroes will receive a new Task Force titled Statesman's Task Force. A high level mission set, this charges up to eight heroes to face and defeat some of Paragon's greatest foes. The reward will be some of the games greatest in return for this monumental achievement.

Both villain and hero alike will also find that the Hamidon has grown ever more powerful. Villains will find a new raid encounter against the gigantic leader of the Devouring Earth while heroes will see the need to change how they have kept the menace in check.

As with all Issue expansions, Issue 9 will be free to all subscribers.

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